Strategický projekt pro jižní část Prahy a region Jesenicka

Mýty a fakta
- Vestecká spojka výrazně zvýší hluk v dotčené oblasti
- Ne. Většinou tomu bude naopak. Vestecká spojka odvede část dopravy z center obcí a městských částí, kolem kterých povede a lidem, kteří bydlí poblíž těchto silnic se tak uleví. Zvýšení hluku by mohli pocítit jedině lidé, žijící v těsné blízkosti Vestecké spojky, kterých je opravdu velmi málo, ale vzhledem k tomu, že v těchto místech bude Vestecká spojka lehce zahloubena do země, budou tu vybudovány protihlukové zdi a navíc po celé délce Vestecké spojky bude zákaz vjezdu nákladních vozidel, bude toto zvýšení opravdu nepatrné.
- Vestecká spojka výrazně zhorší životní prostředí v dotčené oblasti
- Není tomu tak. Celkový počet aut v oblasti, kudy povede Vestecká spojka se zvýší jen nepatrně (asi o 5-7 %) oproti stavu, který by zde nastal bez Vestecké spojky. Rozdíl mezi těmito stavy nemá běžný člověk šanci poznat. Každá obec a městská část, které se Vestecká spojka týká, připomínkovala rozhodnutí EIA (posouzení vlivu na životní prostředí), které bylo přepracováno a byla do něj začleněna většina požadavků těchto celků (1. EIA - 2008, 2. přepracovaná EIA - 2012).
- Vestecká spojka jde na ruku developerům, bude sloužit hlavně pro obsluhu komerční zóny
- Nesmysl. Vestecká spojka byla plánovaná již mnoho a mnoho let předtím, než se objevily plány developerů s pozemky na křížení Vestecké spojky a dálnice D1. Ano, z Vestecké spojky bude sjezd do této komerční zóny, ale intenzita dopravy do komerční zóny nebude vyšší než 4 tis. aut denně. Navíc bude úsek od tohoto exitu k dálnici D1 (asi 300 metrů), odkud bude směřovat do komerční zóny nejvíce aut, 80 - 90%, postaven v uspořádání 2+2 pruhy již v první etapě stavby. Tato komerční zóna také paradoxně sníží dopravní zatížení v některých okolních obcích a městských částech, zejm. ve směru na Prahu, protože část lidí, kteří nyní jezdí přes tyto obce do práce nebo na nákupy skončí svou cestu už zde.
- Vestecká spojka se bude prodlužovat dále kolem Milíčovského lesa, Křeslic, Petrovic, Uhříněvsi a Dubče, kde se napojí na Pražský okruh, čímž bude řidiči využívána pro zkrácení jízdy mezi Jesenicí a Běchovicemi
- O tuto lživou fikci se opírají odpůrci Vestecké spojky, v čele s exstarostou Křeslic panem Zápotockým. Toto prodloužení není, ani nikdy nebylo zaneseno v Územním plánu hl. m. Prahy ani v Zásadách územního rozvoje hl. m. Prahy. Pan exstarosta Zápotocký využívá toto lživé tvrzení pro propagandu o špatnosti Vestecké spojky a pro ovlivňování lidí, kteří o Vestecké spojce nemají dostatek informací, a získají tak jen jednostranný neobjektivní pohled na věc.