Mýty a fakta

  1. Vestecká spojka výrazně zvýší hluk v dotčené oblasti
  • Ne. Většinou tomu bude naopak. Vestecká spojka odvede část dopravy z center obcí a městských částí, kolem kterých povede a lidem, kteří bydlí poblíž těchto silnic se tak uleví. Zvýšení hluku by mohli pocítit jedině lidé, žijící v těsné blízkosti Vestecké spojky, kterých je opravdu velmi málo, ale vzhledem k tomu, že v těchto místech bude Vestecká spojka lehce zahloubena do země, budou tu vybudovány protihlukové zdi a navíc po celé délce Vestecké spojky bude zákaz vjezdu nákladních vozidel, bude toto zvýšení opravdu nepatrné.
 
  1. Vestecká spojka výrazně zhorší životní prostředí v dotčené oblasti
  • Není tomu tak. Celkový počet aut v oblasti, kudy povede Vestecká spojka se zvýší jen nepatrně (asi o 5-7 %) oproti stavu, který by zde nastal bez Vestecké spojky. Rozdíl mezi těmito stavy nemá běžný člověk šanci poznat. Každá obec a městská část, které se Vestecká spojka týká, připomínkovala rozhodnutí EIA (posouzení vlivu na životní prostředí), které bylo přepracováno a byla do něj začleněna většina požadavků těchto celků (1. EIA - 2008, 2. přepracovaná EIA - 2012).
 
  1. Vestecká spojka jde na ruku developerům, bude sloužit hlavně pro obsluhu komerční zóny
  • Nesmysl. Vestecká spojka byla plánovaná již mnoho a mnoho let předtím, než se objevily plány developerů s pozemky na křížení Vestecké spojky a dálnice D1. Ano, z Vestecké spojky bude sjezd do této komerční zóny, ale intenzita dopravy do komerční zóny nebude vyšší než 4 tis. aut denně. Navíc bude úsek od tohoto exitu k dálnici D1 (asi 300 metrů), odkud bude směřovat do komerční zóny nejvíce aut, 80 - 90%, postaven v uspořádání 2+2 pruhy již v první etapě stavby. Tato komerční zóna také paradoxně sníží dopravní zatížení v některých okolních obcích a městských částech, zejm. ve směru na Prahu, protože část lidí, kteří nyní jezdí přes tyto obce do práce nebo na nákupy skončí svou cestu už zde.
 
  1. Vestecká spojka se bude prodlužovat dále kolem Milíčovského lesa, Křeslic, Petrovic, Uhříněvsi a Dubče, kde se napojí na Pražský okruh, čímž bude řidiči využívána pro zkrácení jízdy mezi Jesenicí a Běchovicemi
  • O tuto lživou fikci se opírají odpůrci Vestecké spojky, v čele s exstarostou Křeslic panem Zápotockým. Toto  prodloužení není, ani nikdy nebylo zaneseno v Územním plánu hl. m. Prahy ani v Zásadách územního rozvoje hl. m. Prahy. Pan exstarosta Zápotocký využívá toto lživé tvrzení pro propagandu o špatnosti Vestecké spojky a pro ovlivňování lidí, kteří o Vestecké spojce nemají dostatek informací, a získají tak jen jednostranný neobjektivní pohled na věc.
TOPlist